รายวิชามีการให้ความสำคัญเกี่ยวกับเอกลักษณ์ และคุณค่าทางมรดกของศิลปะและวัฒนธรรมไทย วัฒนธรรมพื้นถิ่น
เช่น การศึกษาดูงาน การยกตัวอย่างในการสอน การเรียนรู้จากสถานที่จริง เป็นต้น
The course features Thai cultural identities, local culture, or artistic value of Thai heritage.
Examples are field trips, excursion, other forms of learning from the real places.
รายวิชามีกิจกรรมการเรียนการสอนด้านคุณธรรม จริยธรรม
เช่น มีการเช็คชื่อการเข้าเรียน การตรงต่อเวลา การแต่งกายที่ถูกต้องตามระเบียบ ร่วมทำกิจกรรม สอนเสริมจริยธรรม
The course includes ethical and moral activities.
Examples are attendance keeping, punctuality, appropriate dress code, taking part in ethics-promoting activities.
รายวิชามีการจัดการเรียนการสอนโดยใช้การสื่อสารเป็นภาษาอังกฤษ
รายวิชามีการสอดแทรกการเรียนการสอนโดยใช้การสื่อสารเป็นภาษาอังกฤษ อย่างน้อยร้อยละ 30 ของรายวิชา เช่น หนังสือ ตำรา เอกสารประกอบการสอนเป็นภาษาอังกฤษ การบรรยายเป็นภาษาอังกฤษ เป็นต้น
The course features English communication.
English communication is integrated in the course and counted at least 30% of the instruction: textbooks, materials, or lectures.
รายวิชามีการใช้นวัตกรรมในจัดการเรียนการสอนที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ
รายวิชามีการใช้นวัตกรรมในการจัดการเรียนการสอนที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ ด้วยวิธีการเรียนรู้ที่หลากหลาย เช่น Case-Based Learning , Problem-Based Learning, Activity-Based Learning , Project- Based, Evidence- Based, Enterprise- Based และการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วม (Participatory Learning ) เป็นต้น
The course focuses learner-centered instructional innovations.
Various forms of evaluation are used, e.g. Case-Based Learning, Problem-Based Learning, Activity-Based Learning , Project-Based Learning, Evidence-Based Learning, Enterprise-Based, and Participatory Learning.
รายวิชามีการนำผลงานวิจัยมาใช้ในการเรียนการสอน
รายวิชามีการนำความรู้จากประสบการณ์การวิจัย หรือวิชาชีพ มาใช้ในการพัฒนาการเรียนการสอน
The course features research-based instruction.
Knowledge and experiences from research or professions are used in the course development.
รายวิชามีการนำผลการบริการทางวิชาการมาใช้ในการเรียนการสอน
รายวิชามีการนำความรู้จากประสบการณ์จากการบริการวิชาการ หรือวิชาชีพ มาใช้ในการพัฒนาการเรียนการสอน
The instruction of the course features results of academic service.
Knowledge and experiences from academic service or professions are used in the course development.
The course features bilingual/international instruction.
The instruction of the course includes Thai language and another language; it is generally English. This does not include the program in which other languages are specifically required. If it is the case, the program is entitled to the decision of fully using that foreign language.
The instruction is based on four skills of English or other foreign language communication: listening, speaking, reading, and listening.
รายวิชามีการใช้นวัตกรรมการประเมินผล
มีกระบวนการวัดและประเมินผลลัพธ์การเรียนรู้เชิงสมรรถนะ ความรู้ ทักษะ และคุณลักษณะที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ
The course features innovative evaluation.
The course includes evaluation process of learning achievement: efficiency, knowledge, skills, and learner-centered qualities.